A vitamina C hà l'effettu di a prevenzione è u trattamentu di l'acidu ascorbicu, per quessa hè ancu cunnisciuta cum'èl'acidu ascorbicè hè una vitamina soluble in acqua. A vitamina C naturali si trova soprattuttu in frutti freschi (pumati, aranci, kiwi, etc.) è ligumi (pumati, cucumari, col, etc.). A causa di a mancanza di l'enzima chjave in u passu finali di a biosintesi di vitamina C in u corpu umanu, à dì.Acidu L-glucuronicu 1,4-lactone oxidase (GLO),A vitamina C deve esse pigliata da l'alimentariu.
A formula molekulari di a vitamina C hè C6H8O6, chì hè un forte agente riducente. I dui gruppi enol hydroxyl nantu à l'atomi di carbonu 2 è 3 in a molécula sò facilmente dissociati è liberanu H +, oxidendu cusì per furmà vitamina C deidrogenata. A vitamina C è a vitamina C deidrogenata formanu un sistema redox reversibile, chì esercitanu diverse funzioni antioxidanti è altre, è ghjucà un rolu impurtante in u corpu umanu. Quandu hè appiicata à u campu di i cusmetichi, a vitamina C hà funzioni cum'è l'imbiancatura è a prumove a furmazione di collagene.
L'efficacità di a vitamina C
imbiancatura di a pelle
Ci hè dui meccanismi principali da qualevitamina Chà un effettu sbiancante nantu à a pelle. U primu mecanismu hè chì a vitamina C pò riduce a melanina di l'ossigenu scuru durante u prucessu di produzzione di melanina per riduce a melanina. U culore di a melanina hè determinata da a struttura di quinone in a molécula di melanina, è a vitamina C hà a pruprietà di un agente riduzzione, chì pò riduce a struttura di quinone à una struttura fenolica. U sicondu mecanismu hè chì a vitamina C pò participà à u metabolismu di tirosina in u corpu, riducendu cusì a cunversione di tirosina in melanina.
antioxidante
I radicali liberi sò sustanzi nocivi pruduciuti da e reazzione di u corpu, chì anu forti proprietà oxidanti è ponu dannà i tessuti è e cellule, chì portanu à una seria di malatie croniche.Vitamina Chè un scavenger di radicali liberi solu in acqua chì pò eliminà i radicali liberi cum'è - OH, R -, è O2- in u corpu, ghjucanu un rolu impurtante in l'attività antioxidante.
Prumove a sintesi di collagene
Ci hè una letteratura chì indica chì l'applicazione topica di ogni ghjornu di formulazioni chì cuntenenu 5% di l'acidu L-ascorbic in a pelle pò aumentà i livelli d'espressione di mRNA di u collagenu di u tipu I è di u tipu III in a pelle, è i livelli di espressione di mRNA di i trè tippi di invertasi, carboxycollagenase. , l'aminoprocollagenase è a lisina oxidasa aumentanu ancu in una misura simili, chì indicanu chì a vitamina C pò prumove a sintesi di collagen in a pelle.
Effettu Prooxidation
In più di l'effetti antioxidanti, a vitamina C hà ancu un effettu prooxidant in presenza di ioni di metalli, è pò causà lipidi, oxidazione di prutezione è dannu à l'ADN, affettendu cusì l'espressione genica. A vitamina C pò riduce u perossu (H2O2) à radicali idrossilici è prumove a furmazione di dannu oxidativu riducendu Fe3 + à Fe2 + è Cu2 + à Cu +. Per quessa, ùn hè micca cunsigliatu per supplementà a vitamina C per e persone cun un altu cuntenutu di ferru o quelli cun cundizioni patologiche ligati à a sobrecarga di ferru cum'è a talassemia o l'emocromatosi.
Tempu di Postu: Apr-10-2023