A vitamina C hà l'effettu di prevene è trattà l'acidu ascorbicu, dunque hè ancu cunnisciuta cum'èacidu ascorbicuè hè una vitamina solubile in acqua. A vitamina C naturale si trova soprattuttu in frutti freschi (mele, aranci, kiwi, ecc.) è ligumi (pomodori, cetrioli è cavuli, ecc.). A causa di a mancanza di l'enzima chjave in l'ultima tappa di a biosintesi di a vitamina C in u corpu umanu, vale à dìL-acidu glucuronicu 1,4-lattone ossidasi (GLO),A vitamina C deve esse presa da l'alimentu.
A formula moleculare di a vitamina C hè C6H8O6, chì hè un forte agente riduttore. I dui gruppi idrossilici enolici nantu à i 2 è 3 atomi di carboniu in a molecule sò facilmente dissociati è liberanu H+, ossidendusi cusì per furmà vitamina C deidrogenata. A vitamina C è a vitamina C deidrogenata formanu un sistema redox reversibile, esercitendu diverse funzioni antioxidanti è altre, è ghjucendu un rolu impurtante in u corpu umanu. Quandu hè applicata à u campu di i cosmetici, a vitamina C hà funzioni cum'è u sbiancamentu è a prumuzione di a furmazione di collagene.
L'efficacia di a vitamina C
sbiancamentu di a pelle
Ci sò dui meccanismi principali per mezu di i qualivitamina CHà un effettu sbiancante nant'à a pelle. U primu mecanismu hè chì a vitamina C pò riduce a melanina scura di l'ossigenu durante u prucessu di pruduzzione di melanina à melanina ridutta. U culore di a melanina hè determinatu da a struttura di chinone in a molecule di melanina, è a vitamina C hà a pruprietà di un agente riduttore, chì pò riduce a struttura di chinone à una struttura fenolica. U secondu mecanismu hè chì a vitamina C pò participà à u metabolismu di a tirosina in u corpu, riducendu cusì a cunversione di tirosina in melanina.
antioxidante
I radicali liberi sò sustanzi dannosi pruduciuti da e reazzioni di u corpu, chì anu forti proprietà ossidanti è ponu dannà i tessuti è e cellule, purtendu à una seria di malatie croniche.Vitamina Chè un scavenger di radicali liberi solubile in acqua chì pò eliminà i radicali liberi cum'è - OH, R -, è O2- in u corpu, ghjucendu un rolu impurtante in l'attività antioxidante.
Prumove a sintesi di collagene
Ci hè literatura chì indica chì l'applicazione topica quotidiana di formulazioni chì cuntenenu 5% d'acidu L-ascorbicu in a pelle pò aumentà i livelli d'espressione di mRNA di collagene di tipu I è di tipu III in a pelle, è i livelli d'espressione di mRNA di i trè tippi d'invertasi, carbossicollagenasi, aminoprocollagenasi è lisina ossidasi aumentanu ancu in modu simile, ciò chì indica chì a vitamina C pò prumove a sintesi di collagene in a pelle.
Effettu di proossidazione
In più di l'effetti antioxidanti, a vitamina C hà ancu un effettu proossidante in presenza di ioni metallichi, è pò causà l'ossidazione di i lipidi, di e proteine è di u DNA, affettendu cusì l'espressione genica. A vitamina C pò riduce u perossidu (H2O2) à radicali idrossilici è prumove a furmazione di danni ossidativi riducendu Fe3+ à Fe2+ è Cu2+ à Cu+. Dunque, ùn hè micca cunsigliatu di supplementà a vitamina C per e persone cun un altu cuntenutu di ferru o per quelle cun cundizioni patologiche ligate à u sovraccaricu di ferru cum'è a talassemia o l'emocromatosi.
Data di publicazione: 10 d'aprile 2023